HOME επισκέψεις σελίδων : 90716
σχόλια:0 thateron@poteron.gr
 
διαβάστε απλοϊκή Πολιτική σκέψη
"γιατί πάμε κατά Διαόλου ρέ Παιδιά;"

"περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας"

Αυτάρκεια και Επάρκεια.
Αποσκοπώντας στην επίτευξη αυτάρκειας και στην εξασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων, ο Σόλων δημιούργησε κίνητρα, νομοθετώντας, έτσι ώστε, μέσω της αγροτικής παραγωγής, εκτός των άλλων κερδών, να μπορούν να αποκτήσουν αξιώματα και Πολιτικά δικαιώματα, όσοι παράγουν τρόφιμα. Έτσι αυτοί που λόγω της χαμηλής οικονομικής τους κατάστασης, μέχρι τότε δεν είχαν στον ήλιο μοίρα, τώρα μπορούσαν, καλλιεργώντας ένα πρώην χέρσο κομμάτι γής, να αποκτήσουν Πολιτικά δικαιώματα και ότι άλλο συνεπάγεται με αυτό. Μας τονίζει λοιπόν ο Σόλων (Αθηναίων Πολιτεία, Αριστοτέλους) μέσα από τα βάθη των αιώνων την σημασία που έχει για τους πάντες, πόσο μάλλον για τους Πολιτισμούς το αυτονόητο, δηλαδή το ενδιαφέρον και η συμβολή όλων των Πολιτών στην επίτευξη της αυτάρκειας και επάρκειας των κάθε μορφής αναγκαίων, που όταν γίνει πραγματικότητα ανοίγει και ο δρόμος πέραν των τροφίμων και για πολλά άλλα πράγματα ακόμη, όπως η υγεία των Πολιτών, η ασφάλεια της Πολιτείας, η Δικαιοσύνη, η Εκπαίδευση, η Μόρφωση, η Παιδεία, οι υποδομές, οι μεταφορές…

   

    Από άλλη σκοπιά έστω και πρόχειρα μόνο, να σκεφτούμε ότι η επάρκεια και αυτάρκεια, μας κατευθύνουν σαν χώρα στην αμυντική περισσότερο παρά στην επιθετική στάση, απέναντι των γειτονικών και των άλλων λαών, τους οποίους και αυτούς λιγότερο θα τους φοβόμαστε, αν σε θέματα επάρκειας και αυτάρκειας είναι και αυτοί ικανοί. Οπότε βλέπουμε ότι το συμφέρον μας είναι στα πλαίσια του εφικτού, να συμβάλουμε όταν χρειάζεται και όσο μπορούμε σε αυτό, ώστε να αποκτήσουν και οι άλλοι όπως και εμείς, την αναγκαία αυτάρκεια και επάρκεια όσων χρειάζονται για την Επιβίωση όλων, ‘καλλιεργώντας’ έτσι την ασφάλεια και την ειρήνη στην περιοχή μας και όπου αλλού επεκταθεί αυτή η λογική τακτική.

   

    Μας διαβεβαιώνει λοιπόν ο Σόλων, και βέβαια ο κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος συμφωνεί, ότι ο σκοπός της Οικογένειας, που εκφράζεται μέσω της Κοινωνίας, του Πολίτη, της Πολιτείας, του Πολιτισμού και του Πολιτεύματος είτε Πολιτείας είτε Δημοκρατίας, δεν είναι η απόκτηση χρημάτων, αλλά η σταθερή εξασφάλιση των άμεσα αναγκαίων προς την ζωή πραγμάτων για όλους, δηλαδή σκοπός της Κοινωνίας είναι η εξασφάλιση των επί μέρους Κοινωνικών Αγαθών που συμβάλλουν στο μέγιστο Κοινωνικό Αγαθό που είναι η Επιβίωση, η διαδοχικά διαχρονική. Και αυτό όχι για δογματικούς λόγους, δηλαδή όχι διότι η Κοινωνία πιστεύει σε κάτι που όμως δεν μπορεί να το εξηγήσει ή λογικά να το δικαιολογήσει. Ποιος μπορεί να αμφιβάλλει ότι όταν ο σκοπός μας είναι η Επιβίωση της Οικογένειας μας και των απογόνων της, τότε δεν είναι προτιμότερη πρώτα η απόκτηση και η εξασφάλιση τροφίμων και των λοιπών αναγκαίων παρά των χρημάτων; Είναι άλλωστε αυταπόδεικτο, ότι αφού ο σκοπός και η ουσία της τροφής, είναι να τρέφει και να συντηρεί το σώμα στην ζωή και ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκατασταθεί η φυσική τροφή, από το χρήμα του οποίου η ουσία είναι, η διευκόλυνση των συναλλαγών, γι αυτό άλλωστε δημιουργήθηκε. Και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατή η βρώση του, ενώ η αγορά τροφής από τρίτους μέσω χρημάτων, δεν είναι σε κάθε περίπτωση εφικτή και σταθερή. Και επιπλέον απαιτεί την μεσολάβηση της χρηματιστικής τέχνης, που πάντα καρπούται κέρδη από την συναλλαγή σε βάρος των πραγματικά συναλλασσόμενων, δηλαδή του παραγωγού και του καταναλωτή. Το ίδιο βέβαια ισχύει πέραν των τροφίμων και στα υπόλοιπα αναγκαία όπως η ασφάλεια των Πολιτών και της Πολιτείας, η υγεία η δικαιοσύνη κλπ.
Διαβάστε τμήματα παραγράφων σχετικών με το περιεχόμενο
 
σελίδα  3

  Αντί προλόγου

 
σελίδα  5

  Περί Δημοκρατίας και περί Κοινωνίας.

 
σελίδα  6

  Οι προϋποθέσεις της Δημοκρατίας

 
σελίδα  8

  Σκοποί και λόγοι

 
σελίδα  9

  Το συμφέρον του δανειστή

 
σελίδα  13

  Λάθος επιλογές

 
σελίδα  14

  Αγροτική παραγωγή.

 
σελίδα  11

  Τράπεζες.

 
σελίδα  11

  Κακοπληρωτές.

 
σελίδα  13

  Εξαπάτηση του λαού.

 
σελίδα  14

  Τα Κοινά θέματα.

 
σελίδα  15

  Δημοκρατία.

 
σελίδα  16

  Δημοκρατία και Ελευθερία.

 
σελίδα  18

  Ο Πλούτος

 
σελίδα  20

  Η Δημοκρατία νοιάζεται ίσα για όλους.

 
σελίδα  21

  Πνευματική φτωχοποίηση.

 
σελίδα  24

  Ο Πολίτης.

 
σελίδα  25

  Οι Επενδύσεις.

 
σελίδα  26

  Η δύναμη της Δημοκρατίας.

 
σελίδα  27

  Η Δημοκρατία.

 
σελίδα  28

  Ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  31

  Αιδώς και Δικαιοσύνη.

 
σελίδα  32

  Ηθικός, Ήθη, Έθιμα, Φιλότιμος.

 
σελίδα  35

  Πολιτισμός.

 
σελίδα  36

  Μη Πολιτισμός.

 
σελίδα  37

  Ο Σπουδαίος Πολιτισμός.

 
σελίδα  38

  Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  38

  Φύση και Πολιτισμός.

 
σελίδα  39

  Φύση και Οικογένεια.

 
σελίδα  40

  Η Πρώτη Επιστήμη.

 
σελίδα  41

  Κοινός Σκοπός και Στόχος.

 
σελίδα  42

  Η Κοινωνία.

 
σελίδα  43

  Πολιτισμός και Πολίτης.

 
σελίδα  43

  Το Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  44

  Ο Αρχικός Νόμος.

 
σελίδα  46

  Πάς μή Έλλην Βάρβαρος.

 
σελίδα  46

  Η ‘Συναδέλφωση’ των Λαών.

 
σελίδα  52

  Κλιματική Αλλαγή, ένα αιώνιο Φυσικό γεγονός

 
σελίδα  52

  Το Νερό δεν Τελειώνει.

 
σελίδα  53

  Ηθική.

 
σελίδα  53

  Οι Φάσεις της Ζωής.

 
σελίδα  61

  Παιδεία και Πολίτης.

 
σελίδα  62

  Ψυχή

 
σελίδα  57

  Παιδεία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  59

  Μη Παιδεία Κουλτούρα Νέοι.

 
σελίδα  60

  Κοινωνική Προδιάθεση.

 
σελίδα  63

  Κοινωνία και Υγεία.

 
σελίδα  64

  Πολιτισμός και Κοινωνία.

 
σελίδα  65

  Γνώσεις για Πολίτες.

 
σελίδα  66

  Διανομή Κερδών.

 
σελίδα  67

  Κοινωνία, Πολίτης, Νερό.

 
σελίδα  68

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  70

  ναρχη Πολιτεία.

 
σελίδα  71

  Αυτάρκεια και Επάρκεια.

 
σελίδα  75

  Μεταλλαγμένα, Τέλος της επιστήμης.

 
σελίδα  76

  Κουμμουνισμός, Καπιταλισμός.

 
σελίδα  80

  Αντιρρησίες Συνείδησης.

 
σελίδα  83

  Μηδενικά επιτόκια.

 
σελίδα  84

  Ο καλός ή λογικός πατέρας.

 
σελίδα  84

  Αποδοτική Μορφή Δουλείας.

 
σελίδα  86

  Πως αρχίζει ο Πολιτισμός.

 
σελίδα  87

  Πολίτες και Παιδεία.

 
σελίδα  88

  Το Πολίτευμα Πολιτεία.

 
σελίδα  91

  Το Πολίτευμα Δημοκρατία.

 
σελίδα  94

  Ισχύς της Κοινωνίας, Κοινωνικό Αγαθό.

 
σελίδα  94

  Ηθικός, Ηθική.

 
σελίδα  95

  Στρατηγικές Επικράτησης.

 
σελίδα  95

  Κατάλυση Πολιτισμού, Ανομία.

 
σελίδα  96

  Γενικά.

 
σελίδα  96

  Εσφαλμένες εντυπώσεις περί Δημοκρατίας.

 
σελίδα  97

  Παρελθόν, Μέλλον, Τραγωδία, Κωμωδία.

 
σελίδα  98

  Παιδεία.

 
σελίδα  100

  Γρηγορόσημα και Λεμόνια.

 
σελίδα  102

  Βηματοδότες και Τηλεφωνίες.

 
σελίδα  105

  Μόρφωση.

 
σελίδα  105

  Ηθοποιός και Μόρφωση.

 
σελίδα  108

  Εκπαίδευση.

 
σελίδα  109

  Κοινωνική Οικονομία.

 
σελίδα  112

  Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Φύσης.

 
σελίδα  115

  Πολίτευμα.

 
σελίδα  116

  Δημοκρατία και Πολίτες.

 
σελίδα  117

  Η ευθύνη των θυμάτων.

 
σελίδα  119

  Μόρφωση και Νέος.

 
σελίδα  128

  Ευτυχία και Γνώσεις, Συνήθειες, Ήθη, Έθιμα.

 
σελίδα  128

  Ελευθερία και Πολιτισμός.

 
σελίδα  130

  Ελευθερία και Δημοκρατία.

 
σελίδα  133

  Επενδύσεις και Κρατικά Κέρδη.

 
σελίδα  135

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών

 
σελίδα  136

  Σενάρια Λογικής και Οικονομίας.

 
σελίδα  137

  Μέγιστο Συμφέρον μας το Συμφέρον των άλλων.

 
σελίδα  140

  Ομονοούμε σχετικά με την Δημοκρατία.

 
σελίδα  141

  Οι Κίνδυνοι των Πολιτισμών.

 
σελίδα  143

  Πολιτιστική Κληρονομιά.

 
σελίδα  149

  Περίληψη.

 
σελίδα  151

  Απογοήτευση.

 
σελίδα  152

  Κοινωνική Ανασυγκρότηση και Εγρήγορση.

 
σελίδα  155

  Κάλεσμα Πολιτών.

 

Προσοχή δεν επιτρέπεται η αντιγραφή και  μεταφορά  περιεχομένου

 σε άλλη ιστοσελίδα ή έντυπο χωρίς προ συνεννόησης με τον συγγραφέα

 επικοινωνία μέσω του email thateron@poteron.gr

Σχόλια αναγνωστών

.
Σχολιάστε ελεύθερα το περιεχόμενο της προς ανάγνωση σελίδας ή απαντήσετε σε είδη υπάρχον σχόλιο. Ισχύουν  όλα τα αυτονόητα και γνωστά τα σχετικά με την δημοσιοποήση  σχολίων.
 

 Όνομα ή ψευδώνυμο          Αλφαριθμητικό =>

  Τα σχόλια εμφανίζονται κατόπιν τυπικού ελέγχου ως προς την σχετικότητα του περιεχομένου τους και χωρίς καμία λογοκρισία.

 Κατά την αποστολή του σχολίου αντιγράψετε τους διαδοχικούς Αλφαριθμητικούς χαρακτήρες ή αντικαταστήστε τους με άλλους δικής σας προτίμησης (6-8 χαρακτ.)  για να μπορείτε να διορθώσετε ή να διαγράψετε το σχόλιο σας.